2012/05/20

Fur Porter from Denmark

ユトランド半島中央部にある醸造所の地ビールです。元々、ここは、この土地で産出される特殊な粘土を掘り上げる工場でした(1926-1978)。粘土採掘で栄えましたが、その後、1997年までほったらかしにされましたが、Morgen Fog氏により再生が始まります。その当時、その施設を博物館、ホテル等々に再活用しようと議論されましたが、結論が出ず、地ビール醸造所にしようと決まりました。Fog氏はビールについてまったくノウハウは無かったですが、長年のドイツ、ベルギーへの出張でビールに対するたしなみはあったようです。醸造所は地元の熟練工によって建てられましたが、ボイラーと発酵容器はチェコから、調整タンクはスロベニアから、ボトル詰め器は地元デンマークからと各国から集められ、2004年9月30日にオープンしました。900~1000人の招待客が集まり、グランドオープンを祝いました。この醸造所のおかげで地元の村おこしがなされました。


The place of the brewery factory was originally moler clay, which is a unique type of clay, production area. The factory was built in 1926. The clay production had been continued until 1978 then was taken over by Damolin's Factory. For the time being, the area laid untouched. Morgen Fog brought the property in 1997 then started renovating the buildings. But it was difficult to find a useful application, such as Museum, Gallery, Exhbit, Show Hall, hotel, B&B for the factory. Finally, Mildred and Mogens Fog decided that the building should contain a microbrewery. They did not know so much about the new trend in microbrewery at that time, but they were well acquainted with the culture from their many business trips to Germany and Belgian.
The brewery was basically constructed by local trades people and workers. The boilers and fermentation vessels were fabricated in the Czech Republic. The conditioning tanks come from Slovenia. The bottle process is Danish. The pasteurization unit is German produced.
Fur Bryghus opened on September 30th 2004 and all 900-1000 guests were invited and enjoyed the day, the sun, the food and the free beer. It is a grand day for Fur Bryghus and for Fur.



Country Denmark
Brewer Fur Bryghus ApS in Fur
Foundation 2004
Alcohol 6.5%
Comments
Stout beer but smooth to drink.

0 件のコメント:

このブログを検索