2010/12/04

Suntory Beer Brewery

The Premium Malt's
府中にあるサントリービール武蔵野工場に行きました。
ザ・プレミアム・モルツの誕生秘話、相性のよいおつまみ、おいしい注ぎ方、業務用主体で、缶では限定販売のザ・プレミアム・モルツ<黒>も堪能できました。
なんと、ザ・プレミアム・モルツの誕生は1989年との事。世界一のビールを目指して研究開発され、モンドセレクションで3年連続受賞という快挙。
相性のよいおつまみでは、5種類出されましたが、ドライフルーツとの相性は新たな発見。
ザ・プレミアム・モルツ<黒>は以前限定販売の350ml缶をゲット、試したことがありますが、やはり工場での鮮度にはかないません。香りが違います。
工場見学の説明もわかりやすく、なかなかいい内容のコースでした。

I went to Suntory Brewery in Fuchu, Tokyo on 4th Dec. 2010.
The content of tour was a presentation of The Premium Malt's development story, how to serve beer, tasting of The Premium Malt's and The Premium Malt's Black etc.
The Premium Malt's Black
I did not know the beer was launched in 1989 and developed in order to be No.1 Pils Beer in the world. Eventually it was awarded The Grand Prix of Monde Selection in 2005, 2006 and 2007!
5 kinds of snack were served as "beer friend" and it was new for me that dried fruit is good combination to beer.
Although I've tried The Premium Malt's Black as canned beer once, the beer at facility was actually nice because of freshness and the flavour.
It was actually good tour.

www.suntory.co.jp/factory/musashino/inspection/index.html#event

武蔵野ビール工場 工場来場証バナー

0 件のコメント:

このブログを検索