2013/01/27

Did you know that "Bridal" is the word made combining "Bride" and "Ale"?

ブライダルという単語は花嫁(ブライド)とビール(エール)という言葉を組みあわせてできたものってご存知でしたか?

紀元前6世紀頃、古代ゲルマン人がビールづくりを始めました。ビールづくりをはじめ、多くの労働は主婦が担当していました。麦汁を煮る鍋は必需品なので、嫁入り道具か結婚祝いになっていました。時代は流れ、9世紀にはイギリスではエールハウスと呼ばれる居酒屋が広がります。また、主婦による自家醸造が盛んでした。主婦がエールハウスを経営することもあり、エールワイフと呼ばれ人気を博しました。また、ビール(エール)は婚礼の際の祝い酒として用いられました。ブライダルという単語は花嫁(ブライド)とビール(エール)という言葉を組みあわせてできたものってご存知でしたか?

Ancient Germanic peoples began the production of beer around the B.C. 6th century. The housewife were taking care of much house-working as well as production of beer at that time. As the pans which boil wort were necessaries, these pans had become bride's household effects or wedding gifts. By the way, the tavern which was called "Ale house" was getting popular in Britain in 9th century. Also, private brewing by housewife was prosperous. Housewife used to manage the ale house, thus they were called "Ale Wife". moreover, beer (ale) was used for celebration in the case of wedding. Did you know that "Bridal" is the word made combining "Bride" and "Ale"? 

0 件のコメント:

このブログを検索