2010/01/17

Canned Guinness is the one unlike bottled Guinness...















この正月休みに都内駒沢公園にあるとある喫茶店nico(www.kanshin.com/keyword/605400)に入りました。前から気になっていた場所で、とうとう入りました。
ここで、私はゆっくりビールを飲もうとGuinessをオーダー、缶と大きめのグラスが出てきました。普段は缶をそのまま口に運ぶ私ですが、この時はなぜか、そのグラスに注いでしまいました。いつもよりクリーミーな泡に変だなと思いつつ、うまいなと飲んでいました。最後のビールを注ぎ終わると、缶の中からカラカラと音がします。まるでラムネみたいに。中にピンポン玉のようなものが入っており、缶の裏を見ると、クリーミーな泡を演出するためのもの(フローティングウィジェット)であると。このウィジェット内には炭酸ガスと窒素ガスが充填されており、開封されたときにウィジェットの小さな穴からこれらのガスが放出され、クリーミーな泡を演出する細かい細工がされている。缶をよーく冷やしてから開封しないと、ウィジェット内のガス圧力が強くなりすぎ、吹き出してしまうため、缶の裏にもその注意書きがあります。
今まで缶ビールは邪道でガラスのボトルであるべきとの考えは打ち崩されました。
これを機に、ビールコレクションも缶が加わりました。

I pop in the tea room whose name is NICO where is beside of Komazawa Park in Tokyo in this new year holidays. I've already been aware of the tea room but had not gone there so far with no reason. I ordered Guinness beer and a canned beer with a big glass were served. Usually I drink beer without the served glass but I drunk with the glass this time. I noticed a small ball like table tennis in the can. It is floating widget in which 2 kinds of gasses, Carbon dioxide and Chokedamp. 2 gases are discharged from widget in order to perform creamy foam. The canned beer should be served after 3 hours chilled at least, otherwise the pressure of gases perform stronger and gushed.
Anyway, I had not collect any canned beer but has changed my mind after this.


0 件のコメント:

このブログを検索